Kort 20

Jag har en ledig dag och har äntligen gjort iordning den andra dotterns födelsedagskort (tvillingar som blev 18), det är på tiden, är ju över en månad sedan hon fyllde och hon kommer till mig igen på söndag för 2 härliga veckor ;)

I have a day off and am finally done preparing the second daughter's birthday card (twins, turned 18) it's about time, is infact over a month ago she had her birthday but now she comes to me again on Sunday for two glorious weeks.

Denna skiss har jag utgått från

This sketch is my base



Med kortet vill jag samtidigt delta i följande utmaningar:

With the card I also will participate in the following challenges:

Stamp with fun - Skissen Nr 34
ABC-Challenge "P is for Pink" Nr 81
Anything goes "Distressing" Nr 143
Pollycraft "3 cirklar" Nr 52
I did it Creation "Punches eller dies" nr 165



Papper
: Ljusrosa kartong. Pappret kommer från Creative Club
Stämpel: Den ursöta stämpeln är en Kenny K som heter Kitty Katastrophe
Jag har färglat med Distress Ink
Insidans högra stämpel är en Inkadinkado och heter Elegant Rose Frame
 Swirlen på insidan är en Gel-a-tin och heter Spiral sympathy, Stämplade med Memories Dye Ink Chestnut
Text: Texten som är utstansad är en gåva så jag vet inte ens vad typesnittet heter.
Utsmyckningar: pappersblommor, satinrosor, blad och knappar är NN
Rhinstones rosa och silver kommer från Reprint
Kakservetten har jag just fått hem i storpack från NOrena produkter, så även kedjan
smycket är från mina gömmor

Paper
: light pink cardstock. Other paper from Creative Club
Stamp:The georgeous stamp is a Kenny K named Kitty Katastrophe
colored with Distress Ink.
The inside-stamp on the right is a Inkadincado with the name
Elegant Rose Frame
The Swirl is a Gel-a-tin named Spiral Sympathy, inked up with Memories Dye Ink Chestnut 
Text:
Embellishments:paperflowers, satinflowers, leaves and buttons are
NN
The doile just delivered in bigpack from NOrena Produkts were I also bought the chain
the charm is from my stash



 



Grattis igen Amanda ;)

Happy Birthday again Amanda ;)



Jag har igår och idag gjort en liten Tag-hållare med alla Distresserna
så jag lättare kan plocka ut rätt färger ur papprena jag ska använda,
de är dubbelsidiga så jag kan se hur färgen ser ut både på vitt och vanilla.
Så här blev resultatet!
Det sitter numera även en kedja i ringen för upphängning,
orkade inte plocka fram kameran igen bara ;)

I have yesterday and today made ​​a little tag-holders with all the distress ink
so I can more easily pick out the right colors of the papers I will use,
they are double sided so I can see how the color looks in both white and vanilla.
This is the result!
It is now also a chain in the ring for hanging,
didn't want to pick up the camera again ;)


 

 

xoxo


Kommentarer
Postat av: The Crafty Den

What a gorgeous card. Thanks for joining in with our sketch challenge over at stamp with fun this week. Hugs, Denise x

2011-03-04 @ 21:26:05
URL: http://thecraftyden.blogspot.com
Postat av: Sari

Vilken söt kort! Din vän måste ha blivit överlycklig!! Tack för att du är med oss i The ABC Challenge denna vecka! Lycka till i utlottningen!

Kram/Sari

2011-03-04 @ 22:37:25
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Gurkiss

Jätte fint kort :)



Tack för att du är med oss på IDIC :)



Kram Gurkiss

2011-03-05 @ 15:14:17
URL: http://gurkiss.com/scrapbooking
Postat av: Angélique

Very lovely card! Love your coloring and the embellishments as well :)

Thanks for joining us in the P for Pink challenge at <a href="http://abc-challenge.blogspot.com/">ABC-challenge</a> :)

2011-03-05 @ 23:09:57
URL: http://scrapping-angel.blogspot.com
Postat av: Maria Therese

Tøft kort! Takk for at du deltar på vår utfordring på Pollycraft!

2011-03-07 @ 08:19:45
URL: http://mscrapping.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0